יום שני, 10 בנובמבר 2008

אולמות קולנוע

רשומה ראשונה של בלוג הביקורות עוסקת במושא ביקורת טבעי ובסיסי - סרטים.

הטוויסט הקטן שלי (והוא מאד קטן הפעם) הוא הדגש הספציפי - נעסוק דווקא במספר בתי-קולנוע ולא בסרטים עצמם.
הרשימה קצרה ומוטה לכיוון מרכז/ירושלים בשל מגבלת השליטה שלי.
סדר הפרסום אינו בהכרח על פי סדר העדיפויות שלי או של הקהל. נתחיל ב-5:

1. לב סמדר ירושלים - מיקום - בלב שכונת עמק רפאים הפסטורלית ונטולת הרוחות (רפאים). חומרה - סה"כ אולם וחצי, כאשר האולם בנוי בצורה מקורית עם שביל מדרגות רחב במרכזו ועם פיזור שורות לא אופייני. תוכנה - הרבה סרטים זרים ועצמאיים שניתן למצוא רק ברשת לב באופן כללי, חלקם מושכים קהל ספציפי (עיגולדים וכ"ו) וחלקם פונים יותר לקהל הרחב. אטרקציות - בכניסה לקולנוע יש בית קפה/באר קטן שמציע משקאות חמים, קרים ואלכוהוליים לצד כיבוד סטנדרטי של בתי קולנוע. השוס - אפשר להיכנס לאולם עם כוס בירה! באגים - יש סיכוי שלא תמצאו את האוטו כשתצאו מהאולם. לא, לא התכוונתי שהוא יגנב, פשוט השילוב של הבירה, החושך והגשם הירושלמי עם סמטאות קטנות שנראה שחוזרות על עצמן הוא אתגר ניווטי גם ליוצאי סיירות. סיכום - שווה לראות בו כל סרט שאינו אובדני/מהרהר/הזוי/אוזבקי ובכלל.למשל - לוק סטוק...

2. קולנוע בקניון הראל במבשרת ז"ל - מיקום - בקומה השנייה. נחשו בעצמכם קומה שנייה של מה. חומרה - המבקר בחר שלא לסקר תחום זה בשל קושי לוגיסטי (הסברים בהמשך). תוכנה - גם לא יסוקר. אטרקציות - לסרט כנראה שלא תגיעו כבר היום, אפשר לשתות לעלות ולרדת במעליות השקופות ממול. השוס - הקולנוע סגור כבר תקופה טובה. באגים - הקולנוע סגור כבר תקופה טובה. סיכום - פעם הייתה אופציה לראות סרט במבשרת (החרוז עלי). בקומה השנייה שכן לבירינט קודר של חדרי הקרנה קטנים ואינטימיים שבהם הוצגו סרטים בפער של חודש מהצגתם בירושלים (שלושה חודשים משאר הארץ). הקולנוע לא החזיק מעמד כשעסק שכפול/גניבת מפתחות בחניון נפל (ותודה לתוכניות תחקירים).

3. לב דיזנגוף - מיקום - קומה עליונה של הסנטר, מפוצל. חומרה - 2 פינות בסנטר עם אולמות ומתקני כיבוד משלהם. תוכנה - במיטב המסורת של רשת לב - סרטים מארצות אירופה, צרפת, לונדון וארצות שנגמרות ב"--סטאן". אטרקציות - אפשר לרכוש מנוי. עוד אטרקציה - נמצא בסנטר (?). השוס - תוכל למצוא עצמך עומד בתור לקופות עם עלמה זק. באגים -נמצא בסנטר. סיכום - קולנוע שכונתי לסרטים איכותיים (האביר האפל זה סרט איכותי).

4. דיזנגוף - מיקום - הגעת ללב דיזנגוף? יופי. עכשיו רד למרתפים של הסנטר וחפש. חומרה - מספר אולמות מרתף די סבירים. תוכנה - משתנה. בגדול - חרא אפילו יותר נדיר ממה שיש בלב. מה שנקרא - למבינים בלבד. אטרקציות - סרטים שלא תמצא באף מקום אחר (טוב, אולי באינטרנט). השוס - תוכל למצוא עצמך עומד בתור לקופות עם עלמה זק. באגים - נמצא במרתף של הסנטר. סיכום - לא תמיד תמצא מה לראות כאן, מצד שני, יש סרטים שתוכל לראות רק כאן.

5. רב-חן דיזנגוף - מיקום - תגיע לכיכר וכבר תמצא אותו. נכון, לך לכיוון השלט הגדול שכתוב עליו "רב-חן". חומרה - אולמות סטנדרטים פלוס. תוכנה - כל מה שמגיע לרשת "רב-חן". בעיקר שוברי קופות או שוברי קופות wannabees. אטרקציות - האמת, מגניב ללכת לסרט בכיכר. השוס - תוכל למצוא עצמך עומד בתור לקופות עם עלמה זק. (כבר היינו בסרט הזה...). באגים - המוני. סיכום - מקום טוב לראות סרטים מפוצצים עם חצי תל-אביב. שווה אם אתה גר בסביבה ויכול ללכת לקולנוע ברגל.

אין תגובות: